קניון עזריאלי

האתגר

קניון עזריאלי התמודד עם בעיה שהוא התקשה לפתור.
בכניסה התפעולית למתחם עזריאלי איזור בו נכנסות משאיות וסחורה של מעל גובה של שש מטר, נאלצו השומרים לעמוד בגשם ובשמש ללא הגנה מעל ראשם.
אדריכל קבוצת עזריאלי גבי עובד ביקש מאתנו לתכנן מבנה בגובה מרכז של 8 מטר עם 2 עמודי תמיכה ובמיקום מוגדר. כמו כן הדרישה הייתה לאסתטיות ונראות המבנה בצניעות המתאימה לשימוש הנדרש.

התכנון

התכנון היה ארוך ונדרשו מספר תוכניות עד שמצאנו את מבנה המתיחה הפונקציונאלי המתאים לפרויקט. צורת המבנה שנבחרה הינה פטרייה הפוכה "צנועה" בנוף, המתוכננת עם מרזבים מתאימים המוטמעים במבנה. בחירת בד PVDF המותאם למבנה המתיחה ולתנאי האקלים בארץ, כל זאת עם התאמת צבעים נכונה לבד ולעמודים בהתאם להחלטת האדריכל.
הצלחתו של מבנה מתיחה כגון זה היא בתכנון מדויק למ"מ של תפירת הבד ותכנון המסגרת תוך ידיעה שאין מקום לטעויות. בוצעה הדמיה מדויקת המותאמת לתנאי השטח ולאחר מכן התקיימה פגישת אישור אחרונה עם הלקוח ויצאנו לדרך.

הביצוע

קשיי הביצוע אתגרו אותנו לאורך כל הדרך ובזכות שיתוף פעולה מצוין עם הלקוח הגענו לתוצאות הרצויות. מבנה מתיחה עם טבעת בקוטר של 10 מטר דורש הרכבה במקום מכיוון שלא ניתן להוביל אותה, קניון עזריאלי פינה לנו שטח חנייה שהפך לאזור עבודה למשך יומיים. בניית המבנה התאפשרה רק בלילה מכיוון שביום אין דרך לסגור את אזור הכניסה. את שני העמודים המרכזיים הצבנו מבעוד מועד עם ביסוסי בטון מורכבים ומתאימים. בלילה אחד רמי המנופאי שלנו "הניף" את הטבעת המרכזית על העמודים ולשמחתנו המידות היו מדויקות והטבעת הונחה במקומה במדויק. בהמשך ביצענו מתיחה של היריעה ובשעת הזריחה הסתיימה העבודה בלי להפריע ללוחות הזמנים של המתחם.

התוצאה

תכנון של סככת בידוק רכבים בכניסה לחנית קניון שברוב המקרים העיצוב שלה לא מקבל התייחסות רבה עומדת היום בחזית קניון עזריאלי בתל אביב ומשקיפה על נתיבי איילון בגאווה. מחשבה, תכנון נכון ומפורט וביצוע מדויק הפכו צורך בפתרון פשוט למבנה אסתטי ויוצא דופן.

לפגישת היכרות ללא התחייבות